Thursday, December 28, 2006

Bachelor projekt


Sådan ser min juleferie ud da jeg er igang med at skrive bacheloropgave til pædagoguddannelsen. Hårdt arbejde er det og verden er lige pludselig fyldt med et utal at spændende muligheder der alle forsøger at rykke mig væk fra computeren.

Hovedtelefonerne er for at holde al unødig støj fra børn, familie, hund, telefoner osv. væk.
Så jeg sidder og skriver/ læser litteratur med musik fra min Radiob Blog for fuld knald så jeg med garanti bliver svag hørende bagefter :-)

Lige PT kører AC/DC nummeret Highway to hell... det håber jeg ikke får relation til min færdige resultat..

Jeg kan huske Lis Faurholt da vi havde intro til uddannelsen for snart 3 år siden. Pointerede at vi måtte skabe os selv gode arbejdsbetingelser med et værrelse for os selv hvor der var ro osv. så vi kunne få den nødvendige arbejdsro, da det er en krævende uddannelse.

Kære Lis jeg øver mig bare i at multitaske inden jeg som færdig pædagog skal ud og arbejde og have 20 bolde i luften på en gang... :-) så at skrive seriøst, høre voldsomt højt musik, svare på et par sms undervejs og kigge længselsfuldt ud i haven/friheden må være en god øvelse..

Godt Nytår til alle

13 Comments:

Blogger lis faurholt said...

Kære dortesophie, det er fuldstændig rigtigt. Jeg har endda skrevet på vores websted, at studerende skal du være indstillet på at "skaffe plads og tid" til dit studie, og jeg har sikkert understreget det med pladsen til infomødet, fordi jeg er bekymret for, at kvindernes studie-arbejdsplads blot skal være en krog i samtalekøkkenet :)

Jeg synes, det er grove løjer at skulle skrive bacheloropgave omgivet af familie, husdyr og kommunikationsmidler, men jeg tvivler nu ikke på, at du klarer det - selv under svære forhold ;)

5:21 PM  
Blogger dortesophie said...

Kære Lis

Det optimale ville selvfølgelig være at der var ro og ingen forstyrrelser. Men skete det en dag, så ville jeg sikkert bare tænke "hvor er alle sammen henne??" Jeg har hele studiet igennem været omgivet af børn larm osv. Arbejder faktisk bedst sådan tror jeg. Ligesom jeg arbejder bedst når jeg høre musik. Det er det der med de mange læringstile.

Jeg har faktisk et kontor, hvor alle min bøger står på lange hylder og der er lavet et 2 mtr. langt skrivebord jeg kan rode på. Men her i juleferien har min søster og hendes søn indtaget dette rum :-) jeg får det igen på lørdag når de tager hjem til kbh.

Måske jeg skulle sende et lille link til Ida - min vejleder så kan hun da se jeg er artig og flittig og arbejder hårdt for sagen... hæ hæ...

mange hilsner og godt nytår
Dorte Sophie

6:28 PM  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Kære Dorte.

Mine tanker går til dig, og jeg har stor forventninger til dig, da jeg har fulgt dig under det meste af studiet.

Det er faktisk dig,Lone og Karen Smidt der fik mig igang med studiet.

God vind herfra Esbjerg Nord.

2:29 PM  
Blogger dortesophie said...

Kære Karin :-)

Tak for din pæne ord, jeg håber det lykkedes endnu engang at få en opgaven godt overstået.

Jeg kan godt huske du ringede til mig for at høre hvad det var for noget med det fjernstudium. Det var inden jeg kendte dig .-) jeg havde aldrig mødt dig men sagde "det skal du da bare igang" med, eller noget i den retning og jeg kan huske jeg sagde til dig, at du skulle få Lone med. Lone ville jo oprindelig være startet ½ år senere.

Men det var godt i begge startede, eller havde vi jo ikke haft multimedie sammen. Det har ihvertfald for mig været noget at det der har rykket mest i hele uddannelsen.

Når jeg bliver færdig til januar drikker vi :-) og når Lone og dig bliver færdige til sommer drikker vi igen :-)

Godt nytår

Mange hilsner
Dorte

3:54 PM  
Blogger mrskarin913 said...

Hejsa igen Dorte.

Sjovt at du også nævner multimedie
Det har ihvertfald også for mig været noget af det, der har rykket mest i hele uddannelsen.

Det var også det fag, der lærte mig meget om mine medstuderenes forskellige mentalitet, og også hvor forskellige vi trods det lille antal studerende var.

Det er jo også sådan en personalegruppe kan være. Der ydes forskelligt og nogle venter til andre har startet. Jeg tror, du ved hvad, jeg mener.

Dette fag fik os også til at vise vores styrker og måske svagheder, hvilket bestemt kan være godt at kende.

Jeg vil aldrig glemme den energi vores to undervisere bidrog med. Lis og Helen var altid på pletten, selv når jeg kom med et forsigtigt pip fra vest.

Nå jeg vil slutte og op til min trofaste tebrygger og nyede en kop sammen med ham.

MVH Karin Esbjerg N.

6:34 PM  
Blogger mrskarin913 said...

Ps jeg husker dit forslag med at nyde en drink når du er færdig held og lykke.

6:36 PM  
Blogger lis faurholt said...

Arhhh! det varmer, søde Karin ;) Især, at det, du fremhæver, ikke er de forskellige teknologier, I lærte, men at du netop fremhæver det vigtigste af det hele: det sociale aspekt!

Relationsarbejde er og bliver pædagogens kernekompetence!! Og det er du jo rigtig god til, Karin ;) I øvrigt vil jeg godt rose ikke bare dig, men også hele jeres hold - bare alle hold var lige så gode som I til at dele viden med og hjælpe hinanden.

10:59 AM  
Blogger dortesophie said...

Hej Lis og Karin

Jeg hygger mig over at i "samtaler" her på min blog

Dejligt at vi stadig har kontakt selvom undervisningen er forbi.

Mange hilsner
Dorte

7:31 PM  
Blogger lis faurholt said...

Vi er sørme da også glade for, at du sådan inviterer os ;) - vi er jo begge af slagsen, der snakker, hvor som helst vi kan komme afsted med det, ikk' oss', Karin *lol*

12:13 PM  
Blogger mrskarin913 said...

Hejsa Dorte og Lis.

Ja så er jeg her igen. Jeg er med på, at vi mødes når Dorte er færdig og skåler med dig/hende.

Det er da dejligt, at du snart er færdig, og skal til at have noget mere fritid. Det med fritid er jo næstens vores tids rigdom, det er da en dejlig ting, at være i besiddelse af.

MVH Karin.

12:46 PM  
Blogger mrskarin913 said...

Hejsa Lis.

Tak for de pæne ord til vores multimediehold, og ja vi skal da bestemt underholde Dorte, når hun er blevet pædagog. Og en lille en til halsen skader da aldrig.

vi ses.

12:50 PM  
Blogger Unknown said...

Jeg er jo så vildt imponeret over min lillesøster som både kan jonglere med familie, fritidsinteresser og bachelor projekt på een gang - U GO GIRL :-)

Jeg er sikker på du sætter lige så stor en ære i at aflevere et godt projekt som du sætter i alt andet du foretager dig i dit liv
Mange kram fra din søster som håber du nu istedet for lytter til Stairway to heaven :-)
Hanne

8:53 PM  
Blogger dortesophie said...

Hej Hanne :-)

Jeg har live været på din nye blog, hvor fedt at min søster nu også kan være med.

Jeg håber alle jeg kender, vil gå over på din blog og sige velkommen så vi dermed kan få dig godt i gang. Så bliver du revet med..:-)

8:34 AM  

Post a Comment

<< Home