Thursday, November 10, 2005

HAV COLLAGE og arbejdsgang


Støøn puhaa..

Jeg er stolt som en pave endelig funker det. Dette er den opgave jeg har brugt længst tid på længe. Jeg har bøvlet frem og tilbage, forsøgt igen og igen siden søndag.

Det er mærkeligt som tingene er alt for svære når man ikke kommer nogen vegne og det hele bare driller. Først lavede jeg en rum Collage i 3 lag med planter, stjerner og en rummand. Men det var ikke en rigtig collage som eks. Ruth eller som Lone havde lavet. Det lignede noget en meget dygtig 3 årig havde klippet ud *LOL*

Men så i dag faldt ti-øren og min 38 årige hjerne kunne pludselig se ideen med lagene. At billeder ligger ovenpå hinanden i den række følge og placering jeg kan bestemme ved at rykke lagene op eller ned. HURRA for en AHA oplevelse..... Jeg ved godt Helen prøvede at forklare det så selv hjerner i bak gear burde kunne være med. Men jeg kunne altså ikke .... før nu..

Billederne er resize' inden jeg har lagt dem i Paint net, hvor jeg prøvede mig frem ved at tænde og slukke lagene og flytte på billederne så de lå som jeg gerne ville have.

Mange hilsener

Dorte

Så nu er jeg glad

3 Comments:

Blogger Helen said...

Hej Dorte

Jeg smilede højlydt, da jeg læste om dine besværligheder (undskyld)....Jeg kan tydeligt huske, hvor meget jeg selv "baksede" med at finde ud af ideen med lag.

Mon ikke vanskeligheden ligger i, at man simpelhen ikke ved, hvor man skal begynde at "lede". Værktøjerne er så nye, at det føles som om, man skal til at lære at bruge "blyant" på ny ?

Husk, at du skal gemme i PaintNets eget filformat først (for at bevare muligheden for at arbejde i lag) siden kan du gemme i .jpg eller .gif

9:07 AM  
Blogger dortesophie said...

Hej Helen og Helle :-)

Jeg kan godt forstå du smiler over mine besværligheder, for pokker da det har været svært.

Jeg tror det svære har været at komme ud over, at man ikke skal se det som et billed i én dimension. Og når først man glemmer at stå på det rigtige lag så klytter det bare derudaf.

Det lyder godt at du også har hørt ti-ørne falde Helle, det må jeg straks om se på din blog.

Mange hilsener og god weekend

Dorte

1:03 PM  
Blogger asterix915 said...

Hej Dorte

Sikke en skøn collage, og hvor bor vi flot, tæt ved strand og skov.

Det med at bakse og bøvle med opgaven kender jeg alt til *lol*. Men tror du ikke at man efter alle disse prøvelser husker det bedre, og ikke glemmer det så let. Det tror jeg *s*.

Det ændre selvfølgelig ikke på, at frustrationen er til at føle på, og man mest har lyst til at smide computeren ad h...... til.

Lone

2:17 PM  

Post a Comment

<< Home